Sightseeing San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Langzaam - WaarBenJij.nu Sightseeing San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Familie Langzaam - WaarBenJij.nu

Sightseeing San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Familie

29 Juli 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Het was een lange nacht. De eerste 3-4 uur sliepen we allemaal, maar om 23.00 waren we allemaal al weer wakker. Aan de Melatonine dan maar en proberen weer te slapen. Om 2.00 uur weer wakker (behalve Jasmijn) en nog maar een pilletje. Vanaf een uur of half 5 was het echter toch wel over met slapen. Nou ja, we doen het ermee.

We begonnen de dag met een Amerikaans ontbijt in een cafe op de hoek, met dikke apple pancakes, eggs (sunny side up) en worstjes. Pfffff, dat moet je ook niet elke dag doen, maar wel lekker.

Vervolgens zijn we naar en door Chinatown gelopen (niet heel boeiend op zondagochtend) en daarna met de open bus naar pier 39. Hier hebben we winkeltjes bekeken, meteen maar wat souveniers geshopt, en vervolgens de zeehonden bekeken. Er waren maar weinig zeehonden, de meeste schijnen nog in het zuiden te zijn om kinderen te krijgen. Het was mistig (zoals het hoort in San Francisco) en een beetje koud, ongeveer 17 graden. Maar tegen lunchtijd brak de zon door en na de lunch gingen we met de open bus verder naar de Golden Gate brug. De bus reed over de brug, die nog een klein beetje in de mist zat. Het uitzicht over de baai, Alcatraz en de stad was adembenemed. Er werd veel gezeild in de baai en er stond een stevige wind, dus dat zager spectaculair uit. Aan de overkant mochten we even uitwaaien (uitbibberen) en daarna bracht de bus ons weer terug naar Union Square.

In de buurt van Union Square hebben we (lees Maaike) nog wat geshopt (o.a. een glimjurk bij Ross Dress for Less), terwijl Rob buiten de stoeptegels bestudeerde. Daarna mocht Rob zich vermaken in een telefoonwinkel terwijl wij de vloerbedekking bestudeerden.

Ten slotte net als gisteren de dag beeeindigd met een ‘overheerlijke‘ fast food maaltijd (de cola smaakte naar bleekwater, de hamburger stonk en voor de bruine bonen in de taco’s is weinig fantasie nodig).

In het hotel teruggekomen was Jasmijn hoogst verontwaardigd dat er iemand in de kamer was geweest (om de bedden op te maken) en aan pluis had gezeten!

Morgen gaan we vroeg opstaan (dat zal niet zo moeilijk zijn) en inpakken (ongelofelijk hoe je in 24 uur zo’n bende van een hotelkamer kan maken) en dan met de taxi naar het camperverhuurbedrijf. We verheugen ons op de camper, dan gaat het avontuur eigenlijk pas echt beginnen!

De website werkt nog niet helemaal optimaal, het lukt ons niet om onze exact lokatie weer te geven. Het is wel eindelijke gelukt om foto's te uploaden. Of we internet hebben de komende dagen is nog onduidelijk, dus misschien duurt het weer even voor er weer een nieuw verslag komt. We melden ons wel weer!