Disneyland - Reisverslag uit Anaheim Shores, Verenigde Staten van Familie Langzaam - WaarBenJij.nu Disneyland - Reisverslag uit Anaheim Shores, Verenigde Staten van Familie Langzaam - WaarBenJij.nu

Disneyland

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Anaheim Shores

Vanochtend niet al te vroeg opgestaan want we moesten ons nog registreren bij de camping aangezien die gisteren al gesloten was. Het campingkantoor sluit om 19:00 en opent om 08:00. Als we komen aanlopen komt net de shuttlebus aan, die gaat om de 25 minuten. Aangezien het nog geen 8 uur is springen we op de bus, echter we hebben geen kaartjes want die krijgen we van de camping. De aardige chauffeur strijkt zijn hand over zijn hart en we mogen mee. De terugweg lost zich wel weer op, het is niet zo ver.
Bij Disney aangekomen is het al een drukte van belang en uiteraard worden de rugzakken etc. weer gecontroleerd voordat we naar binnen mogen. De Fastpas methode is gewijzigd met de vorige keer dat we hier waren. Je kan nu maar voor 1 attractie een fastpas halen en dan ruim een uur later naar binnen en vanaf dat tijdstip kan je een andere fastpas halen. De taktiek is dus kijken welke fastpas je wil en dan andere attrakties in de buurt bezoeken.
Het is een erg warme dag van zo’n 32 graden of meer dus veel drinken en proberen in de schaduw te blijven. Het valt ons op dat ze weinig water attracties hebben dus daar krijgen we geen verkoeling van. Veel drinken en goed proberen te eten. Dat goed is niet gelijk aan gezond alhoewel ze gelukkig ook salades hebben. Ondanks de drukte kunnen we gelukkig toch zo’n beetje alles bekijken, Indiana Jones, Splash mountain, Space mountain, Pirates of Caribian, Pooh en uiteraard ook It’s a small World etc etc.
Zo tegen een uur of vier zijn we behoorlijk gaar geworden van de warmte en de vermoeidheid van 2 dagen pretpark. We besluiten nog even met de trein een rondje te doen en te stoppen in Looney Toon Town om daar nog een kleine 8baan te doen. Hmm, dat was een rij van 25minuten om een ritje van 25 seconde te doen. Als het dan vijf uur is geweest gaan we maar op zoek naar het avondeten, uiteraard . . . . . . je raad het vast wel ……..4 burgers met wat patat en veel zout er over om het verlies van vandaag goed te maken en natuurlijk een aantal XL cola erbij. Na afloop van het eten gaan we richting uitgang om daar de Parade te bekijken, een leuke afsluiting. Aangezien we geen kaartjes voor de bus hebben en geen zin om voor ruim een kilometer lopen buskaartjes te kopen á $15 wandelen we rustig naar de camper. Daar trekken we een zwembroek aan en duiken in het warme zwembad. Nu met de airco in de camper op max. dit verhaaltje proberen op de site te zetten en dan zodadelijk lekker slapen. Maar eerst nog even wachten of het vuurwerk van half tien. Morgen weer op pad richting woestijn. Inmiddels heb ik al zo’n 1000mile mogen rijden en het valt op zich goed te doen men rijdt hier best heel relaxed en als je een foutje maakt met voorsorteren oid is men nooit te beroerd om je ruimte te bieden. Het lastige berggebied ligt nu grotendeels achter ons dus nu voornamelijk snelweg.
Tot het volgende WIFI punt, Groetjes vanuit zonnig California

• 10 Augustus 2012 - 16:06

Sander:

Pffff, klint vermoeiend allemaal, jullie zijn straks vast aan vakantie toe !!
    Maar wel een mooie reis zo te horen en ook erg leuk om te lezen. Wij gaan zondag ook maar eens op vakantie, zal niet zo boeiend zijn als jullie reis dus we zullen geen blog bijhouden.
    Nog veel plezier gewenst en geniet ervan !
    Groet aan allen, Sander (en alle meiden)