Zion National Park and the Narrows - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Familie Langzaam - WaarBenJij.nu Zion National Park and the Narrows - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Familie Langzaam - WaarBenJij.nu

Zion National Park and the Narrows

Blijf op de hoogte en volg Familie

12 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Hurricane

Vanuit Las Vegas zijn we naar Zion National Park gereden. Het eerste stuk over de snelweg is niet zo boeiend, maar al snel wordt het heel erg mooi en zien we het canyonlandschap om ons heen verschijnen. Het is een spectaculaire rit en het gaat ook vrij vlot, we zijn tegen 11.00 al op de camping Watchman in Zion National Park. Er is wel een uur tijdsverschil met California en Nevada en daarom is het ineens 12.00 uur. Maar dat geeft niet want we hebben nog de hele middag om het park te bekijken.

We staan op een prachtige camping (Watchman) op een hele grote plek onder de bomen met uitzicht op de bergen (of beter gezegd, op de rand van de canyon). Vlakbij loopt de rivier waar je ook nog in kunt zwemmen. Dat is een goed alternatief voor een douche, want die hebben ze hier niet (in de meeste nationale parken niet). Helaas zijn er wel erg veel Nederlanders hier, tot nu toe hebben we die niet veel gezien, maar blijkbaar zitten ze allemaal hier. Eén groep is makkelijk te herkennen door de Nederlandse vlaggen die ze met plakband op de achterkant van de campers hebben geplakt (later zagen we ze nog een keer op het parkeerterrein bij een supermarkt staan).

Tegenwoordig rijdt er een gratis shuttle bus door het park (die was er nog niet toen wij hier de vorige keer waren), dus je hoeft niet met je eigen auto of camper op pad. Wij gaan met de shuttle bus helemaal naar het einde van de canyon, waar we een wandeling door de Narrows gaan maken. Onderweg krijg je al een goede indruk van de canyon. Je kunt zien dat op sommige plekken de weg weggeslagen is door het water (in het voorjaar) en er een stuk nieuwe weg is aangelegd. De wandeling begint met een gewoon pad van 1 mile en daarna houdt het pad op en kun je verder lopen in de rivier tussen de hoge canyonwanden. Speciaal voor dit doel hebben wij hele oude gympies meegenomen die als waterschoenen kunnen dienen. Het valt niet mee om door de rivier te lopen want er liggen veel stenen en het stroomt behoorlijk. Het is wel heerlijk koel, zeker vergeleken met de hitte waarin we de afgelopen dagen hebben gezeten. In het begin is het water niet zo diep, maar verderop wordt je korte broek toch helemaal nat. Na een poosje komen we bij een waterval die langs de canyonmuur loopt. Wij gaan tegen de muur in de waterval staan voor een foto, brrrrrr dat water is koud! Op de terugweg loopt Jasmijn in een soort gat waardoor ze ineens moet zwemmen. Het lijkt echter net of het helemaalt niet zo diep is en of ze expres is gaan zwemmen, maar als ik ook een stap in die richting zet, ga ik ook helemaal onder. Ha ha, ja lachen maar! Even later is alleen Rob nog droog, maar dat duurt ook niet lang, want hij struikelt over een steen en valt plat voorover met zijn gezicht in de rivier. Het lijkt net of hij tot Allah gaat bidden of zo. Wij komen niet meer bij…;-)

Alsof we nog niet nat genoeg zijn begint het als we de rivier uit zijn te regenen en te onweren. Niet heel hard, maar het is toch best fris. In de shuttlebus terug begint het nog harder te regenen en het blijft daarna ook nog een poosje regenen. Ach dat is weer eens wat anders dan die brandende zon. En na regen komt gewoon weer …. zonnenschijn!