Aangekomen in Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff Farming, Verenigde Staten van Familie Langzaam - WaarBenJij.nu Aangekomen in Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff Farming, Verenigde Staten van Familie Langzaam - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Flagstaff

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Flagstaff Farming

Dag allemaal!

Na een week internet stilte van onze kant zijn we vandaag aangekomen in Flagstaff, waar we weer een goede internet verbinding hebben, dus ik ga zo proberen de reisverslagen van de afgelopen dagen erop te zetten.
We hebben een hele leuke week achter de rug langs de indrukwekkende parken Zion, Bryce en Grand Canyon. Je leest onze avonturen in de aparte reisverslagen.

Vanmorgen zijn we vertrokken vanuit de Grand Canyon richting Flagstaff. We zijn eerst nog bij een paar uitzichtpunten langs de east rim gestopt om foto´s te maken omdat we nu mooi ochtendlicht hadden. Daarna zijn we doorgereden richting Flagstaff.

Onderweg hebben we twee nationale parken bekeken: Waputki National Monument en Sunset Crater Vulcano National Monument.
Waputki National Monument is een oude indianennederzetting, waar je aan aantal ruines van pueblos kunt zien. In de grootste pueblo die je kunt zien hebben rond 1100 zo'n 85-100 mensen gewoond. Het was indrukwekkend om te bedenken hoe ze in die tijd de pueblos gemaakt hebben, wat moet dat veel werk geweest zijn om al die stenen te verzamelen en op elkaar te metselen. Rond 1250 zijn de pueblos verlaten, waarschijnlijk vanwege droogte in het gebied.

Sunset Crater Vulcano National Monument is (duh..) een vulkanisch park. Hier kun je zien hoe een vulkaan is uitgebarsten en een enorm potentieel landbouw gebied heeft verwoest. Je kunt een wandeling maken van 1 mijl over de lava. Door een earthcache die we bij ons hadden konden we veel dingen leren over het gesteente en de werking van de vulkaan.

Rond een uur of 2 pm reden we richting Flagstaff, waar we nog naar de Walmart zijn moesten want vandaag was de release van de DVD van de Hungergames hier in de US (er was vannacht om 12 uur een release party in de Walmart maar toen waren we hier nog niet! Niet alleen de DVD is vanaf vandaag te koop (die kopen we wel in Nederland anders hebben we geen ondertitels), maar ook een heleboel merchendise en Maaike wilde een mooi kettinkje kopen met de tekst "The only thing stronger than fear is hope".

Nu staan we op de KOA camping in Flagstaff, niet veel bijzonders maar er zijn douches en wasmachines en dat is precies wat we nodig hebben. Morgen vertrekken we richting Monument Valley en daarna door naar Arches National Park.

Het weer is nog steeds wisselend, vanmorgen was het warm en vanmiddag hadden we weer wat onweer. Als we morgen de woestijn in gaan zal het wel weer heel erg warm worden.

We hopen dat het bij jullie allemaal goed gaat.
Zonnige groeten uit Arizona!

• 19 Augustus 2012 - 11:22

Lydie & Yvonne:

Wij hebben weer genòten van de laatste reisverslagen. Ook geestig geschreven, Caroline !
    Foto's kijken doen we straks op de pc !
    Nog héél veel plezier en groetjes vanuit een behoorlijk warm Almere,
    (11:00 am en 27 gr., maar dat maakt op jullie natuurlijk geen indruk)
    Lydie & Yvonne

• 19 Augustus 2012 - 18:21

Lydie & Yvonne:

On-ge-lo-fe-lijk prachtige en ook leuke foto's !