Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Caverns, Verenigde Staten van Familie Langzaam - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Caverns, Verenigde Staten van Familie Langzaam - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Familie

17 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Grand Canyon Caverns

Na de wandeling van vandaag moest ik ineens sterk aan Barcelona denken vanwege mijn verbrandde kuiten (alhoewel we daar nog erger verbrand waren). We hebben een wandeling gemaakt langs de ‘rim’ van de Grand Canyon. Met de shuttle bus zijn we eerst naar het eindpunt van de blauwe route gegaan waar de Bright Angel trail begint en waar je op de rode route kan overstappen richting Hermits Rest. De Bright Angel trail hebben we echter niet gelopen (helaas voor mij want die gaat recht naar beneden de Canyon in), maar in plaats daarvan hebben we de rim trail gevolgd naar het westen, langs alle uitzichtpunten helemaal tot aan Hermits Rest. In totaal 12.5 km. We hebben er ongeveer 5 uur over gedaan.

In het begin van de wandeling was het (nog) niet erg mooi weer, het was heel erg bewolkt en nevelig. Er was gewaarschuwd voor onweer, maar de verwachting was dat dit pas in de middag zou komen. De Grand Canyon is natuurlijk vooral mooi als de zon er op schijnt, dus die gesluierde lucht was een beetje balen. Maar in de loop van de ochtend en middag werd het eigenlijk steeds mooier weer en kwam de zon tevoorschijn. Omdat we steeds dezelfde kant op gelopen hebben, zijn we allemaal aan de linker kant verbrand.

Bij één van de eerste uitkijkpunt kwamen we 2 vogelkijkers tegen, die aan het uitkijken waren naar de California condor die in de Grand Canyon leeft. Deze vogel kan een spanbreedte hebben van wel 3 meter. Er zouden er een aantal moeten rondvliegen in het gebied waar wij liepen. De vogelkijkers vertelden er van alles over. Ze houden alle gegevens van deze dieren bij. Wij denken dat we een tijdje later ook een condor hebben zien vliegen, maar of het echt zo was moeten we nog eens goed nakijken op de video die we gemaakt hebben.

Onderweg hebben we nog een paar caches gedaan. In de Nationale parken vind je bijna alleen maar virtuele caches of earth caches, ik denk dat ze hier geen toestemming krijgen om een echte cache neer te mogen leggen. Dus komt het meestal neer op een paar vragen beantwoorden en een foto maken. Niet al te moeilijk dus.

Om 5.00 pm waren we weer terug op de camping, met verbrande kuiten, zere voeten en bezweette ruggen. Eigenlijk hadden we nog naar de McDonalds willen gaan die hier ongeveer 10 km vandaan ligt om op Internet te kunnen, maar daar hadden we geen puf meer voor. Omdat we ook geen zin hadden om weer 2 dollar voor een douche neer te leggen, hebben we ons maar even in de camper douche afgespoeld met koud water (brrr, maar dat houdt het water verbruik wel lekker laag). Gelukkig was het nog steeds droog en konden we BBQ-en (al moesten we wel lang wachten tot de steaks ontdooid waren want die was ik vergeten uit de vriezer te halen). We haalden het ook nog net om weer een paar lekkere dikke marshmellows te maken voor het donker werd (het wordt hier al tegen 20.00 uur donker) en het onweer losbarstte. Nu regent het weer, het is ongelofelijk met al die droogte dat wij al 3 keer regen hebben gehad (terwijl de vlaggen hier halfstok hangen (en elders hebben we dat ook al gezien) vanwege een omgekomen brandweerman bij het bestrijden van de bosbranden verderop).

Ik heb al 885 foto’s gemaakt (Maaike ook heel wat en Rob heeft al uren gefilmd), dus bereid je maar voor op een lange voorstelling als we terug zijn!

We hoorden dat er in Nederland een hittegolf op komst is. We zullen aan jullie denken als wij na morgen de woestijn weer in gaan!