Antelope Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Caverns, Verenigde Staten van Familie Langzaam - WaarBenJij.nu Antelope Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Caverns, Verenigde Staten van Familie Langzaam - WaarBenJij.nu

Antelope Canyon

Blijf op de hoogte en volg Familie

16 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Grand Canyon Caverns

Vamorgen hebben we lekker uitgeslapen tot wel 07.05, wat een luxe! We hadden een lange dag voor de boeg, en wilden op tijd in Page zijn omdat we daar om 1.30 pm een jeep safari naar Antelope Canyon hebben geboekt, dus we vertrokken maar weer vroeg.

Omdat Arizona dezelfde tijd aanhoudt als California, wonnen we vandaag weer een uur, dus we waren al even na 10 uur in Page. Daardoor hielden we genoeg tijd over om eerst uitgebreid boodschappen te doen in de Walmart supercenter (de Walmarts zijn met de GPS goed te vinden omdat die er in staan, en vooral makkelijk als er een cache naast ligt). We hebben hier een nieuwe notebook gekocht want de hadrdisk van onze “mini” (huidige notebook) heeft het nu al weer een aantal keren bijna begeven (hij gaat dan heel hard ratelen en geeft blauwe schermen en doet niets meer, dat is mij op congressen het afgelopen jaar ook al een paar keer eerder gebeurd) en hij kan er nu elk moment helemaal mee ophouden. Dat is echt niet handig, dan kunnen we de foto’s niet meer van de camera’s afhalen (en loopt dus de camera vol) en ook de website natuurlijk niet mee bijhouden. Dus hebben we maar besloten een nieuwe te kopen. Dat kan er ook nog wel bij, de dollars vliegen eruit. We hadden mazzel dat er een McDonalds naast de Walmart zit (met gratis internet), daar heeft Rob zo snel mogelijk de nodige programma’s erop gezet zodat het ding nu werkt. Hierdoor waren we wel de tijd vergeten en kwamen we bijna de laat voor de Antelope Tour. Gelukkig zag ik ineens dat het al 12.30 was en dat we gauw weg moesten!

Bij het kantoor van de Antelope Canyon Tours aangekomen, zagen we pickup trucs staan met ideote toeristische blauwe bankjes erop, daar moesten wij blijkbaar mee naar de Canyon. We hadden er ineens niet meer zo’n zin in. Bovendien leek het weer te gaan onweren dus we waren bang dat het erg zou gaan tegenvallen. Maar omdat we gereserveerd hadden, konden we niet meer terug, dus we zijn toch maar meegegaan. Bovendien is dit de enige manier om er te komen, want zonder gids mag je de canyon niet in. Gelukkig maar dat we zijn meegegaan, want het was eigenlijk hartstikke leuk! We reden eerst een stuk over de gewone weg, maar daarna moesten we door het zand naar de Canyon. De jeep schudde all kanten op en wij dus ook (weer wensten we een sportbeha (en een incontinentiebroek!)). Je kreeg een ware zandstorm over je heen. Aan het eind liep de zandweg dood en moesten we eruit. Daar gingen we een smalle spleet tussen de rotsen in en ineens stonden we in Antelope Canyon. Het zag er precies zo uit als op de plaatjes op Internet, een hele smalle canyon met allemaal vreemde bochten en vormen en met een hele mooie lichtinval. Een paradijs voor fotografen en iedereen had dan ook een camera mee. We kregen tips van de gids hoe we de mooiste foto’s konden maken en onze gids heeft Maaike geholpen met het maken van een paar hele mooie foto’s. De wandeling door de canyon duurde niet zo lang (de hele toch was 1,5 uur), maar het was echt heel bijzonder. Deze tocht was absoluut de moeite waard.

Toen we terugkwamen zaten we onder het rode zand. Plakkerig gingen we de camper weer in. We moesten nog een heel eind rijden naar Grand Canyon. De weg hierheen duurde langer dan gepland omdat het heel hard waaide (er heerste een ware zandstorm en wij hadden natuurlijk tegenwind) en we moesten heuvelop. De camper was dus weer niet vooruit te branden. We kwamen pas rond 6 uur in de Grand Canyon aan. Toen moesten we eerst nog even vuil water dumpen en daarna konden we eindelijk de pizza’s in de oven gooien (beetje extra pepperoni erop en klaar is kees). Tot onze grote vreugde (dat stond nergens in de folders of op de website) bleken er douches te zijn (voor 2 dollar per 8 minuten) dus na het eten zijn we allemaal nog even gaan douchen (voor Maaike was dat na wel nodig na 6 dagen, die stonk een uur in de wind!).

Nu ligt iedereen al in bed (22.00 uur) en ik zit nog even dit verhaaltje af te typen op de nieuwe laptop. Zo ook maar eens naar bed en morgen gaan we de Grand Canyon bekijken. Het schijnt in de ochtend nog mooi weer te worden (in de middag krijgen we weer bewolking en misschien onweer) dus we gaan maar weer vroeg opstaan!