Mesa Verde - Reisverslag uit Moab (historical), Verenigde Staten van Familie Langzaam - WaarBenJij.nu Mesa Verde - Reisverslag uit Moab (historical), Verenigde Staten van Familie Langzaam - WaarBenJij.nu

Mesa Verde

Blijf op de hoogte en volg Familie

20 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Moab (historical)

Voor wie het konijn nog niet gevonden heeft op de foto van gisteren hebben we het vandaag iets makkelijker gemaakt: Welk dier zie je op de foto? Deze hebben we vandaag in Mesa Verde National Park gezien, vlak langs de weg! Hij zat in een boom te eten. We konden er vlak bij komen en foto’s maken zonder dat hij (of zij, de rangers kenden het beest wel, hij is ongeveer 1,5 jaar oud maar ze weten niet of het een meisje of een jongen is) zich daar iets van aan trok.

In Mesa Verde National Park hebben we Cliff Palace bezocht, dit is een grote cliff dwelling (rotswoning) waar ongeveer 1400 jaar geleden zo’n 100 mensen hebben gewoond. Ze woonden in de holte van de rots en klommen elke dag naar boven om daar het land te verbouwen. Er zijn in dat gebied een heleboel van dit soort rotswoningen gevonden, maar Cliff Palace is één van de grootste. Je kunt er alleen maar met een gids komen. Onze gids was een wat ouderen mevrouw, typisch Amerikaans, overdreven vriendelijk, ze vond elke vraag een “very good question, thank you” en ze vond onze vragen “so stimulating” (alsof ze die vragen niet elke dag hoort). Ze vertelde wel een heleboel interessante dingen over het leven van de mensen in deze cliff dwelling. Althans, Rob en ik vonden het interessant, de kinderen vonden het maar ‘boring’ (die liggen liever met een boek op de bank, waar neem je ze voor mee naar Amerika!)

Mesa Verde was ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Monument Valley en nadat we Mesa Verde bezocht hadden, moesten we nog een paar uur rijden naar Moab. Daar kwamen we dan ook pas tegen 5.30 pm aan. Toen hadden we geen zin meer om nog eten te maken. Onderweg had ik al een soort steakhouse gezien, dus daar zijn we maar naar toe gereden. We hebben er burgers en pizza’s gegeten en natuurlijk weer liters cola gedronken (burb). De serveerster was zo behulpzaam om op het bonnetje met pen alvast een suggestie te geven voor de tip (18% maar liefst). Wij zouden dat in Nederland behoorlijk brutaal noemen, maar blijkbaar kan dat hier gewoon.

Onderweg hierheen zag ik ook al de winkel waar Rob 18 jaar geleden nieuwe sandalen heeft gezocht toen de zolen onder zijn schoenen weggesmolten waren bij de wandeling in Arches National Park. Morgen gaan we deze zelfde wandeling maken, dus het is handig om te weten dat de winkel er nog is. Het is hier ook nu weer erg warm, de voorspelling voor morgen is zo´n 37-38 graden. We gaan dan ook weeer vroeg opstaan (daar zijn we aan gewend) zodat we voor de ergste hitte al weer terug op de camping zijn en in de zwembad liggen!