Arches Nattional Park - Reisverslag uit Moab (historical), Verenigde Staten van Familie Langzaam - WaarBenJij.nu Arches Nattional Park - Reisverslag uit Moab (historical), Verenigde Staten van Familie Langzaam - WaarBenJij.nu

Arches Nattional Park

Blijf op de hoogte en volg Familie

21 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Moab (historical)

Het verslag van onze wandeling in Arches National Park komt een dagje later dan gepland omdat we gisteravond (dinsdagavond) aan de borrel raakte met een groep Engelsen (4 gezinnen) die naast ons stonden. Toen werd het heel gezellig (met wijn en marshmellows) en was er geen tijd meer om nog een verslag te schrijven. Bij deze dan alsnog het verslag van dinsdag:

We hadden vanmorgen scones uit de oven voor het ontbijt (een soort croissantdeeg, maar dan voor scones) om weer eens wat nieuws uit te proberen. Lekker met aardbeienjam, maar niet zo lekker als de scones die Maaike thuis maakt. Na de scones reden we naar Arches National Park. Daar reden we helemaal door tot het einde van het park (Devils Playground) waar we een wandeling gemaakt hebben naar Double O Arch. Dat zijn twee arches (ofwel bogen van zandsteen) onder elkaar. Het is één van de twee langste wandelingen in het park die je kunt doen. Het aantal kilometers valt op zich wel mee (6.8 retour volgens de kaart, volgens de GPS was het iets meer) maar de hitte (38 gr), het mulle zand waar je doorloopt en de rotsen waar je soms over moet klimmen maken het een zware tocht. Ondanks dat we redelijk vroeg met de wandeling begonnen was het op de terugweg toch al midden op de dag, dus bloedheet. We hebben er in totaal bijna 5 uur over gedaan. 18 jaar geleden zijn tijdens deze wandeling de zolen van Rob zijn schoenen eraf gesmolten, dat is dit keer gelukkig niet gebeurd. Maar we waren wel dringend aan een ijsje toe toen we weer terug waren bij de camper (en die lagen gelukkig in de vriezer!).

Het was wel een hele mooie wandeling, vooral door de zon van achteren staken de rode rotsen prachtig af tegen de blauwe lucht. Maar Maaike liep natuurlijk te zuchten als een echte puber. Na zo’n anderhalf uur zandploeteren vroeg ze “Pap, waar lopen we eigenlijk naar toe?” “Naar een steen met een gat erin”. “O...”.

Na de wandeling wilden we nog Delicate Arch zien, dat is eigenlijk de meest beroemde Arch van dit park, daar kun je naar toe lopen, maar je kunt hem ook zien vanaf 2 uitzichtpunten. Omdat we al genoeg gelopen hadden, zijn we met de auto naar het uitzichtpunt gereden. Wat een uitzicht ...? Opdracht van vandaag: Zoek de Arch op de foto!

Terug op de camping hebben we nog een lekker duik in het zwembad en de spa (heel heet water, lekker!) genomen en daarna lui onderuit in een stoel met een zak chips en een e-reader.

Uitspraak van de dag van Maaike: “in Amerika zweet je sneller dan dat je lacht”.